En smula hårt idag och snipptankar


20140726-011827-4707371.jpg

Jag kan varmt rekommendera mitt löpnings- och kettelbellpass. Löpning 1 min på lämplig hastighet (du ska inte kunna prata samtidigt som du springer) jag kör på 14, men det är snart dags att höja. Sen på andra minuten kör du 15 st kettelbellsvingar, jag kör på 20kg. Tio varv av detta om du fick dig ett bra pass på kanske 23min. Avsluta med planka så länge du kan. Pressade mig till 2.20 min denna gång. Magmusklerna gjorde så ont och på ett sätt jag inte visste att de kunde smärta. Men de sista 20 sekunderna tänkte jag att Äsch, jag har tryckt ut ett barn genom snippan. Det här är ingenting. Den meningen och tanken är för övrigt det som får mig att puscha träningsgränserna. Hur gör ni för att peppa er mentalt i träningen? Vad säger ni till er själva?

20140726-012456-5096843.jpg

/Elaine, släcker lampan och väntar ivrigt på att morgondagen ska komma så hon får bli väckt av sina grabbar❤️❤️❤️.

Bloggvännerna har ordet

14 svar till “En smula hårt idag och snipptankar”


  1. Sofia skriver:

    Stort grattis på födelsedagen Elaine! Hoppas du får en underbar dag med dina grabbar 🙂

  2. Emma skriver:

    Under de sista repetionerna eller minuterna brukar jag se mig själv gående på stranden med den kropp och den hållning jag drömmer om. Sen brukar jag tänka att jag inte har en ursäkt att köra sista biten så länge jag inte kommer dö och än så länge har jag överlevt alla pass 🙂

  3. Johanna skriver:

    Du ser så jävla stark ut!! 🙂

    Jag brukar tänka a) att min drömkropp väntar bakom passet b) på glädjeruset som brukar komma efteråt c) hur besviken jag blir om jag ger upp.

    kan du skriva om crossfit för nybörjare? Tror di vem som helst kan köra?

  4. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! 🙂

  5. ”snipp tankar”…. hahahahaha jag dör.
    Jag brukar tänka på dom fina kläderna jag vill ha och såg inne på Gina tricot sist, det peppar mig till att bli som jag var förr och viljan att komma in i kläderna jag har ger mig mer energi.

  6. Andrea skriver:

    Hahah, har än inte hunnit uppleva smärtan med att föda ett barn, så jag får hålla till godo med klassiker som ”du är starkare än du tror” och målet att vilja bräcka sina personliga rekord. Btw, uppskattar jättemycket när du berättar hur dina träningspass ser ut så här mer detaljerat, typ vad, vilken ordning, hur länge och vilken intensitet typ vikt, hastighet på löpband osv. Det ger inspiration till den egna träningen! 🙂

  7. Jag brukar tänka att den är min kropp och att det är jag som bestämmer. Då känner jag mig stark! Eller så brukar jag fokusförflytta och tänka på något helt annat. Det beror väldigt mycket på vad jag skall göra, det är ju annorlunda att motivera sig till en 2.20 planka (imponerande förresten!), att springa milen jättesnabbt eller att köra Vasaloppet. Stora utmaningar alla tre, men det är väldigt olika typer av mental styrka och mentala knep som krävs.

  8. Johanna skriver:

    Bra form, hot mama!

  9. HB skriver:

    Å fy faen så bra du ser ut! Skulle ønske jeg ble inspirert, men istedet blir jeg sur og setter meg tyngre ned i sofaen. I suck.

  10. Linda skriver:

    Grattis! När det är träningstungt brukar jag tänka att jag är en häst som bara kör. Knäppt, men det funkar. 🙂

  11. ZJ skriver:

    Efter 8års karate träning är mitt special knep när de börjar bli slitigt att räkna 1-10 på japanska om och om igen. Samma häller hos tandläkaren när de gör ont..

  12. Alexandra skriver:

    Grattis i efterskott!! 🙂
    Körde precis ditt pass som du skrev om. Men jag sprang på hastighet 12 och använde en kettlebell på 12kg. Det var en bra start trots att jag känner mig hyffsat vältränad. Nästa gång kör jag nog på 16 kg. Men tips till er andra som tänkte köra detta pass, börja försiktigt. Det är jobbigare än vad man tror!! Men fy fan vad bra man mår! Nu ska jag pressa plankan!

Lämna en kommentar