Samarbeten jag kan göra och inte kan göra


Godmorgon mina locktångar. Jag ska alldeles strax ut och lunchlöpa innan jag beger mig in till stan för möten angående podden. Imorse hade jag ett jättebra möte med Aller media som jag snart flyttar bloggen till. De frågade mig om samarbeten jag kan tänka mig göra som känns bra. Man vill ju inte sälja sin själ.

Som jag funderade

Det kändes lite som att komma till jultomten. Vad skulle jag kunna gå med på för samarbeten:

Allt som har med träning att göra, inget med dieter eller ”för efter utseendemässigt” men gärna före efter styrkemässigt.

Matlagning vill jag bli bättre på.

Inredning

Kläder för när föreläsningar drar igång igen, men gärna hållbart mode skulle vara coolt.

Trädgårdsgrejer för trädgårdstanten jag har blivit och älskar att vara

Attefallshuset jag drömmer om att bygga till mamma och ha som både gästhus och generationsboende i framtiden. Jag tänker mig detta som en turkosdiamant där inne med svarta luckor, mässing handtag och turkosa väggar.

Detta är ritat av Dreams and Coffe och jag tror det skulle passa stuket vid vårt hus.

Sen om man ska vara duktig så även appar och initiativ för att underlätta barns lärande.

Om barnen får vara med på samarbeten? Jag har ju haft med dem ibland, men jag funderar på att prata med andra influensers om det och framför allt Matheo. Han borde ju rimligtvis få en peng som han är med och gör reklam för, eller hur? Jag tror Bloggbevakning har skrivit om det, vet ni så tipsa gärna mig.

Samarbeten jag inte gör:

Anti-age-grejer

Bantning trots att jag gjort viktväktarna förut, det kändes bra då. Men idag är jag inte lika säker på om jag hade gjort det. Ni vet själslig växtvärk osv.

Marknadsföra kött eller animaliska produkter.

Nu ska jag ut och springa

Finns det några samarbeten ni tycker att jag borde göra förresten? Min drömkund har länge varit Oatly men jag har hört kritik om samma varumärke också. Jag är oavsett besatt av Ikaffe liksom hela Stockholm.

Puss!

Bloggvännerna har ordet

10 svar till “Samarbeten jag kan göra och inte kan göra”


  1. Jennie skriver:

    Samarbeten i sociala medier blir alltid bäst när influensern i fråga verkligen bryr sig om varumärket och hittar sin röst för att skapa content runt. Tycker det känns tråkigt och blir tyvärr irriterad när jag märker hur en del plötsligt verkar byta ton och bli riktigt käcka när de skriver inlägg för samarbeten -> de är inte sig själva och kanske har någon representant för varumärket varit inne och petat… Jobbar själv en del med influensers via jobbet, och jag har som riktlinje att ALDRIG ändra tonen. Man ska helt enkelt inte styra influensers sätt att uttrycka sig. Däremot lämna en bra brief för personen att tolka! Så kortfattat tycker jag att du kan samarbeta med vilka företag som helst, så länge du sätter dig själv och din personliga upplevelse och relation av varumärket i första rummet.

  2. Cathrine skriver:

    Kanske även mindre (lokala?) aktörer som är bra att lyfta och som har produkter och tjänster som du tror på – alltifrån ett litet bageri, till en trevlig restaurang, till mindre butiker etc. Kanske det inte funkar att göra i sådana här samarbetssammanhang (jag är inte så insatt), men ändå en tanke jag hade 🙂

  3. Flipp skriver:

    Produkter med bara naturliga ingredienser för tvätt, städ, kroppsvård för vuxna och barn, hårvård och smink. Jag menar inte ekologiska produkter i bemärkelsen produkter som innehåller skit och hittepå samt ingredienser från naturen som valts ekologiska för att kunna märka flaskan elologisk. Så vilseledande! Utan produkter vars innehåll BARA är från naturliga ingredienser.

  4. Maria skriver:

    UnderbaraClara är ett föredöme tycker jag när det gäller samarbeten. Det känns alltid genuint och så är inläggen alltid genomarbetade.

  5. Emelie skriver:

    Det viktigaste med samarbeten tycker jag är transparensen. Om du ”i samarbete med Dreams and coffe” skulle bygga attefallshus om några månader, så är det viktigt för mig som mottagare att veta vad du betalat för och hur samarbetet gått till. Det handlar om förtroende.

  6. Matilda skriver:

    Jag lärde mig mer om kritiken mot oatly genom att läsa vad matfusket skrivit om dem på sin Facebook, vilket i korthet handlar om att de tagit in ett nytt bolag som ägare, och att det bolaget med sina örti miljoners miljarder dollar investerar i människor, marknader och processer som är låååååångt ifrån oatlys (och min) värdegrund. Vilket innebär att för varje köpt ikaffe får de mer pengar att bla elda upp och exploatera Amazonas med. Lästips: https://m.facebook.com/Matfusket/photos/a.354741321301179/2945316315576987/?type=3

  7. Emmy skriver:

    jag ska också bygga ett attefallshus, det lutar mot detta: https://www.youtube.com/watch?v=2Jej8OB-Q3Q

    ÄLSKAR hur planritningen ser ut med stor toalett trots litet boende, och att det är en ”riktig” trappa upp till loftet och inte en stege 🙂

Lämna en kommentar