Glass och träning


Jag har precis tränat med David och det gick jättebra. Jag är stark, men lite tung och det är för att jag inte sköter maten. Jag har som mål att med lätthet kunna hantera min kropp och den skulle mår bra av mer grönsaker och mindre glass. Det är ungefär det som jag ska ändra, men äta mycket mat fortfarande. Det här är inga estetiska mål för jag är fab som jag är, däremot är det funktionella mål.

Men när vi ändå är inne på estetik så måste jag bara berätta att jag älskar min hudfärg just nu. Så brunbränd och lycklig hud för att det är sommar. Jag önskar att jag alltid var så här. Men vintern kommer med sitt obligatoriska – göra huden grådaskigt gul.

Hursom så kommer jag sköta maten hela semestern. Det ska bli så roligt att se vad kroppen kommer kunna prestera med rätt bränsle. Jag vill göra David och mig själv stolt. Vem vet, ni kanske till och med blir stolta över mig? ❤️

Alla är inte träningstöntar som jag men jag tycker det är kul med mål för sommaren. Har ni några? Läsa ett gäng böcker? Äta en glass per dag i lugn och ro? Ligga med en vacker främling? Haha. Berätta! Jag vill veta era mål för jag oavsett om vi har olika så är målen och glädjen över att nå dom roliga i sig.

Bloggvännerna har ordet

23 svar till “Glass och träning”


  1. Hope skriver:

    Stolt över vad du väljer att äta, du e’ rolig du Elaine hihi! Kanske verkar kommentaren elak så jag skickar med ett❤️och en 😉

  2. Elsie skriver:

    Det är det som är så skönt med sommaren tycker jag, att slippa mål. Jag vill bara vara på semestern, möjligtvis planera en vecka där vi reser någonstans. Inget att mäta eller bocka av. Jätteskönt så 🙂

  3. MK skriver:

    Har fyra veckors semester och tre av dem ska jag tillbringa i fritidshuset och mitt mål är att ha så många obokade dagar som möjligt så att jag kan bestämma när jag vaknar vad jag känner för. Bada, läsa, greja i trädgården, jogga några rundor, äta glass och sluta ha dåligt samvete för alla jag inte hinner träffa.

  4. Carin skriver:

    Jag gör en bucketlist inför varje sommar med högt och lågt t.ex. bada i sjö/hav, äta mjukglass, se en konsert, odla något osv.

    Jag har än så länge bockat av cirka hälften av mina mål tror jag 🙂

  5. Sofia skriver:

    Vi ska till pippaloss och hoppas på att ett litet frö tar sig!!!! :)))

  6. e skriver:

    tycker det är så synd när folk ska hålla på med matrestriktioner och grejer. herregud, det är sommar, klart glass hör till! och så länge man inte äter 50 glassar per dag så ser jag inte hur det skulle kunna påverka en stark, frisk kropp som tränar?! o det är en sak vad som är bra för kroppen, men en annan vad är bra för själen. det kan vara helt olika saker.

    jag har nog varit alla stadier av träning, jag har hatat träning och den skedde aldrig, till att vara träningsnarkoman och träna 10 pass i veckan minst, (kan säga att jag var 100 ggr lyckligare i själen när jag aldrig tränade än när jag var träningsbesatt – även om kroppen var i toppform) till att hitta en balans som jag känner jag kan hålla livet ut. det innebär 4 pass i veckan med reservation för ändringar om nåt som jag i stunden skulle tycka var mer kul skulle dyka upp.

    eftersom jag även släppt på mathetsen så är jag 100 ggr starkare i kroppen än vad jag var när jag hetsade som mest. en kropp som tränar 10 pass i veckan och äter noll kolhydrater orkar inte särskilt mkt, även om den ser jätteslank och sund ut. det är nog därför jag blir lite allergisk när folk börjar hålla på med sina matgrejer för det är såå lätt att trilla dit. börjar med att man utesluter en sak, o sen nästa och nästa och nästa. inte mkt kvar till slut.

    det jag vill säga är bara njut av sommaren, och glass och livet och av träningen och att vara stark, det är härligt 🙂

    • Man kan välja att äta mer eller mindre av saker för sin hälsas skull. Om man förankrar sina beslut i sig själv och vad man vill med livet istället för att låta sig påverkas av allting utanför så blir det sällan fel.
      Charlotta

  7. Marlene skriver:

    Jag planerar att föda ett barn. Helst idag men allra senast den 7/8 🙂 Någongång ska jag hinna flyttpacka och så ska jag leka massor med mina barn och fiska krabbor 🙂
    Lycka till med dina mål!

  8. Nix, inga mål för sommaren. Men ligga med en vacker främling lät trevligt, kanske gav du mig en idé. 😉
    Charlotta

  9. Elin skriver:

    Mitt största mål är att börja känna mig bekväm på gymmet och då är sommaren perfekt för alla andra hänger på stranden! Sedan vill jag såklart bara sitta på en uteservering med mannen i mitt liv äta en god middag och dricka öl. I övrigt är jag nöjd med häng på ballen och lite härligt sex

  10. Johanna skriver:

    Jag ska köra 30 day yoga challenge! Känns som en lagom utmaning.

  11. A skriver:

    Mina mål den här sommaren är att bli starkare (tränar crossfit) och att ligga massor med min kille!

  12. Hanna Banana skriver:

    Har precis lyssnat klart på ”medan han lever”. Saknar ord, men vill ändå skriva nåt till dig. Boken berörde mig och jag ska göra allt jag kan för att inte blunda för att det kan hända barn i min närhet.
    Tack för den här viktiga boken elaine!

    Och förresten, farfar Arne verkar ha varit en fantastisk person. Grät när du läste om hans bortgång och hur han ändrade uppfattning om tatueringen!

    Kram!

  13. Fia skriver:

    Jag gillar inte glass – kanske därför jag inte behöver tänka på vad jag äter . Gillar faktiskt nästan inget som är onyttigt. Förutom snus. Fast det har jag ok:at med mig själv

  14. Chatrine skriver:

    Jag har 3 mål i sommar (ett par av dem nästan jämt) – att röra på mig varje dag, att skratta varje dag och att bygga klart vårt fina konferensmagasin. Jag VET att jag kommer nå mina mål 🙂

  15. Mette skriver:

    Jeg ønsker meg en fin sommer som gir overskudd Snart er det semester, da skal jeg trene hver dag, lese masse bøker, sove, oppleve noe nytt og glede meg til Lars Winnerbäck-konsert. Nyte litt god vin med fine folk og samle krefter igjen. God sommer alle☺️

  16. Alltså det är så intressant att vara här i Kalifornien, alla kalorier är utskrivna på typ Starbucks och liknande. Även på läskautomater står det ”calories count blabla” – eftersom man försöker få folk här att kanske välja mer medvetna val. Man dricker otroligt mycket läsk här – på restauranger har de ofta som dryckesalternativ ”endless soda” och så fyller de på direkt du druckit upp.

    Men – för någon som egentligen inte behöver tänka på kalorier och som vill kunna njuta av en frappe once in a year (typ) så vet jag inte om de där kalorierna mitt framför ögonen är särskilt uppmuntrande eller bra 😉

  17. Malin skriver:

    Ska vara gravid andra sommarn på raken. Försöker tänka lite på vad jag äter men är så jäkla hungrig hela tiden, men ska iaf njuta av sommaren och långpromenader. Vill börja träna också, var ju så jäkla tungt att föda barn så denna gång ska jag vara mer förberedd 🙂

  18. R skriver:

    Så kul att du aktivt bjuder in alla till att kommentera! Älskar att läsa kring vad andra tycker i de berörda ämnena.

    Jag har ungefär samma mål som dig 🙂 Träna massor, äta nyttigare, vara ute mera etc. Men snart 2 v in… Så blev det inte, haha! Istället sitter jag här med ett glas Prosecco efter en bättre ostbricka (och vit som ett spöke är jag dessutom). Jag brukade gå 15 km om dagen (till och från jobbet), springa ca 3 mil i veckan och gymma 3 h i veckan. Detta under flera års tid utan längre uppehåll. Pga mycket stress så slutade jag med detta för ca 2 år sedan och det har varit så ruskigt svårt att komma igång igen.. Något jag inte var beredd på det första året när jag slutade träna var att jag faktiskt gick ner i vikt, sjukt eller hur?! Men hungern försvann liksom, det krävdes inte mycket för att jag skulle bli belåten.. Det där rovdjuret som attackerade första bästa matbit försvann! haha. Men jag saknar verkligen den känslan man får efter träningen och givetvis vetskapen om att kroppen mår bra. Dock använde jag viktnedgången som någon form av rättfärdigande argument till varför jag inte behövde eller borde träna.. :/

    Tyvärr börjar kilona krypa sig på (även om jag är långt ifrån överviktig) och min ambition är därför fortfarande att komma igång med träningen igen. Givetvis inte enbart för utseendets skull, utan även för välmåendet och självförtroendet som kommer på köpet. Så planen de sista 2 v blir många promenader, lätt styrketräning, mindre alkohol och god men liiite nyttigare mat 🙂 Plus mycket vila, umgås med familj och vänner samt njuta av den korta sommaren vi har!

    Hoppas du njuter en massa för det är du värd! Du verkar så snäll och fin 🙂

  19. Lisen skriver:

    Jag ska jobba hela sommaren men jag har ändå som mål att ta vara av den till fullo. Bland annat har jag gjort en bucket list med saker jag hoppas att jag har uppfyllt i September. Två mål har jag dock och det är att lyssna igenom alla sommarprat och att träffa mitt tjejgäng minst en gång i veckan. Hittills har jag lyckats superbra med båda 🙂

  20. Cecilia skriver:

    Du är sååå vacker!

  21. Lena skriver:

    Ska dricka vin och bli lite brun tänker jag. Samt hitta bra verktyg för att slippa bråka så mycket med min fyraåring därhemma. Plus att vi ska få sålt vårt radhus till ett bra pris. Lite träning också, men inga träningsmål, bara träna för att det är kul annars tappar jag lusten!

Lämna en kommentar