”Guns” (och mage) vecka 20


Istället för att kolla hur stor magen är vecka för vecka så kollar jag hur stora mina muskler är istället. Gustav tycker att det är lagom ”sexigt” när jag står och spänner mig framför spegeln. Men det skiter jag i. Här har ni mina ”guns”
vecka 20!

IMG_5580.JPG

Jag är så orolig att de ska förtvina under graviditeten. Vet inte varför. Jag har aldrig varit gravid och tränat som nu. En annan sak jag kollar storleken på det är min rumpa. Förra graviditeten så försvann den ju, ja ni mamas vet vad jag snackar om. Vägrar låta det hända denna gång.

IMG_5581.JPG

Ja, jag får väl ta en magbild veckan 20 för att vara lite normal. Men jag är inte normal, jag är Elaine. För mig är det viktigt att vara stark för mig själv och i synnerhet för mina barn. Än så länge kan jag göra två chins. Ska testa idag på gymmet igen.

Olga Rönnberg har ju fem barn och hon har bara blivit starkare för varje unge. Det är så jädra inspirerande.
IMG_5608.JPG
En sån där planka ska jag göra om 1.5 år. Men jag tror på hemmagym när man har så många toddlar som springer omkring. Och det blir ju vår investering till Spanien till sommaren. Och innan (om jag har sån tur) och om det blir en tredje unge så ska jag kunna göra 20 strikta chins. Sådeså.

Bloggvännerna har ordet

8 svar till “”Guns” (och mage) vecka 20”


  1. D. DeMarkey skriver:

    Otroligt fina armar!!

    Ja Olga Rönnberg är en inspirationskälla för sig, hon är grymt bra och jag har haft henne som pt två gånger. Första gången efter mina två graviditeter, gick jag ner 10 kg på mindre än 2 månader! Hon är grym.

  2. carolina skriver:

    Nu när du är gravid å tränar, finns det nått du måste tänka på då eller kan man träna som vanligt? Ja menar, när man fött barn så finns det speciella tankesätt med tanke på förlossningen. Hoppas du förstår min fråga 🙂

    • elaineeksvard skriver:

      Ja det finns massor att tänka på. Som att springa med lutning för att inte framkalla foglossning och att göra samma övningar men med mindre intensitet för man orkar inte lika mycket. Sen mest att vara snäll mot sig själv. Jag gjorde åtta chins för fyra månader sedan och två nu. Jag måste tänka att det är riktigt starkt och inte hänga läpp över att det inte är åtta för tillfället. Den mentala träningen är svårast när man blir större för varje vecka och att man inte ser några framsteg i träningen eftersom man tränar i motvind. Det blir ju svårare för varje vecka och kan jag göra samma sak vecka 33 som jag gjorde vecka 13 så är det RIKTIGT bra och framsteg som är där men som inte riktigt syns.

  3. Elin skriver:

    Wawawiwa, vad peppig och grym du är!

  4. Johanna skriver:

    Bra bickar bönan!

  5. Kim skriver:

    Ville bara säga att du verkar vara en underbar människa. Och att du behöver inte vara orolig för dina muskler. Även om du inte bygger upp och blir så mycket starkare nu under graviditeten så bibehåller du det som finns och det kommer vara så mycket lättare och gå snabbare för dig att komma tillbaka efteråt. Tränade hela min andra graviditet, jämfört med bara promenader den 1:a. Märkte stor skillnad på min kropp. Kämpa på oavsett hur många chins du kan göra eller hur många kilon du går upp. Du är stark, snygg och frisk!

  6. Micaela skriver:

    Gud vad jag blir peppad och glad när jag löser din blogg! Jag är ganska ny här och tydligen är vi gravid i samma vecka (exakt lika många dagar verkar vi gått med) vilket gör att det är lite extra roligt att följa dig! 🙂

    Det är vårdföretagen barn som är på väg så jag har ingen tidigare erfarenhet av den försvinnande rumpan men från att träna regelbundet till att vara totalt knockad av graviditeten de första 18 veckorna har jag nu vaknat upp och också insett att rumpan har fått en rejäl pyspunka! Men nu är jag igång igen och hoppas lite på att kunna stoppa upp förfallet av min bakdel och resten av kroppen!

    Får bara lov att avsluta med att du verkar vara sån härlig kvinna! Kram

Lämna en kommentar