Träningsmorgon


20140329-092256.jpg

Gud vilken mysig fredagkväll och lördagsmorgon vi har haft. Gustav drar iväg om nån timme så jag passar på att titta förbi gymmet. Ett lugnt pass utan kondition idag då jag har varit dålig i några dagar. Men vilken träningsabstinens jag har börjat få. Jag är verkligen träningsnarkoman på riktigt nuförtiden. Men en sund sådan. Jag är så glad att utseendet inte spelar någon roll, jag vill bara vara riktigt stark. Undrar hur många chins jag kan gör idag…

Hur går er träning? Ni som inte har börjat gör det! Vi har bara en kropp och det är så sjukt härligt när vi kan använda den fulla potential av det Gud har gett oss. Jag har aldrig varit så vältränad som nu och då är jag ändå 32 år.>

Bloggvännerna har ordet

12 svar till “Träningsmorgon”


  1. Fanny skriver:

    Gillar din attityd till träning och sånt 🙂 skönt att läsa på internet att det inte handlar om utseende som det gör för många andra.
    Träningen går super 😀 springer snabbare och tar tyngre vikter, alltid kul när man känner att man blir starkare och mår bättre 🙂

  2. Paula skriver:

    Hej Elaine, jag ska gå på din Vardagsmakts-föreläsning 28 april. Hur lång kommer föreläsningen vara? Tänkte så jag vet ifall jag måste bo kvar över natten eller ifall jag hinner med sista tåget/flyget på kvällen 🙂

  3. Att träna på ett gym intresserar mig tyvärr inte alls (även om jag gör det ibland ändå, lite extra styrka har väl aldrig skadat) men jag är såå glad att det finns vuxen/hobbygrupper i konståkning så att vi som åkte när vi var yngre (finns visserligen för nybörjare också) kan få hålla på med vår favoritsport även om vi inte åker för att bli bäst i världen eller vara med på tävlingar etc. =D

  4. carolina skriver:

    Jag känner sån glädje när jag är i träningslokalen, känns alltid så bra !:)

  5. Jenny skriver:

    Hej Elaine!
    Blir både imponerad och peppad av din träning! Jag undrar bara (som tips för egen del) hur du får ihop din vardag så du hinner med allt och speciellt träning? Just nu är jag föräldraledig så tycker jag borde ha massor av tid till träning, men med en man som åker tidigt och kommer hem sent så går pusslet inte ihop för mig. Försöker åka två ggr i veckan på gym och tar då med dottern, men son du säkert kan gissa blir den träningen inte den mest effektiva:) Funderar om jag ska försöka mig på att springa tidigt på mornarna innan min man far, men har inte tagit mig dit ännu. Tips? Motivation? Spark i baken?
    Tack annars för att du har en sådan trevlig blogg. Det är första bloggen som jag följer och dina ord ger mig alltid något! Ha en härlig lördag, hälsningar Jenny

  6. Jag är mitt uppe i min -komma tillbaka efter graviditet och förlossnings träning-!
    Följer Olgas upplägg i Träning för nyblivna mammor. Super tycker jag. Att bygga upp kroppen från grunden känns viktigt för mig. Jag vill ju vara en aktiv, glad & pigg mamma/sambo/vän.

  7. Lorraine skriver:

    Min träning går också bra! tar 148kg i benpress nu, det är mycket för mig!
    Jag vill gärna också kunna göra chins och arbetar mig mot det målet, just nu är jag på 0,5 😉
    Vilka övningar körde du för att kunna göra din första chin?

  8. Wictoria skriver:

    För första gången i mitt liv känner jag att det är kul och träna. Och det gör mig så glad.

  9. Själv har jag kommit upp i två pass i veckan nu på sista tiden. Men jag hoppas på att öka till 3-4 🙂 Jag känner mig så mycket gladare sen jag kom igång och tränade igen. Blir så otroligt bitter om jag inte tränar.

Lämna en kommentar