Inte så graciös, inte heller så cool. Men jag tränar. Det är huvudsaken.


Idag vaknade jag upp och den där fitnesszillaknappen var nedtryckt. Nu jävlar kör vi igång igen. Bukmåttet är kvar på 79 cm, chins fortfarande två stycken och armhävningar ska bli lättare att göra. Jag nådde ett nytt normaltillstånd när jag körde Davids strikta kur. Jag ligger inte längre och nosar på 69kg utan jag är stadiga 65kg. Vill bara bli mer muskler. Jag kom till gymmet och kände mig on top of the world, vältränad och så möter jag dessa muskelpaket.

78312e5c244011e3975a22000a1fb425_7

Jag känner mig som den där taniga tjejen som ätit några för bullar för mycket när jag ser dessa superwomen. De är så GALET starka, det är sjukt inspirerande att se. Här ser ni en kolla så att sexpacket sitter som det ska när hon gör sidoplankan.

ad3b07bc244011e387a522000aeb4589_7

Jag är varken lika graciös eller cool när jag tränar. Men jag har i alla fall på mig Gustavs strumpor och de syns.

d1956b16244011e3826122000a1fd1d7_7

Hur går det för er? Är fitnesszillaknappen av eller på? Ska vi kicka igång tycker ni?

/Elaine, smäller i sig dagens första proteinrika måltid på Goji och Bönan.

Bloggvännerna har ordet

14 svar till “Inte så graciös, inte heller så cool. Men jag tränar. Det är huvudsaken.”


  1. Katia skriver:

    Thjoho! Jag är super med! Jag körde just en pw på 10.15km och började min 30 dagars squat utmaning idag med 50 squat. Japp knappen är ned tryckt för att sitta fast. Nu kör vi!

  2. Du som är så stark! Tycker du passar in fint bland de andra superbabsen. Tack för inspirationen i lördags. Du får mig att våga ÄNNU mer med min föreläsning som jag kör flera gånger i höst.

  3. wigwag skriver:

    eeh kom igen nu Elaine! Du skulle gått fram till hon till vänster på översta bilden och sagt ”Du! Flytta på dig! Den här ska jag lyfta!” eller nåt. Förlåt! Jag får så roliga bildassociationer ibland av dina blogginlägg. Men det bjuder du ju på hoppas jag.

  4. Önskar jag kunde. Men så fort jag är frisk ska jag sätta igång med träningen igen (det är ju faktiskt väldigt kul) 🙂

  5. pilla skriver:

    Det är ju inte direkt så du ser mindre tränad ut än de andra!

  6. Therese skriver:

    Jaaa vad kul! Ska bara kicka bort den här lilla förkylningen och hitta ett sätt att träna nu när min lilla bebis har börjat dagis och tiden tryter… Brukade alltid morgonträna förut men nu hinner jag inte det. Jag kommer!!! 🙂

  7. Höstens konståkningsträningar drog igång igår så det är jag sjukt taggad på. Annan träning not so much. Längtar tills det blir lite mer vinter så jag kan åka skridskor även utanför träningarna.

  8. johanna skriver:

    Åååh knappen är tryckt i botten! Har äntligen kommit igång ordentligt med träning tre ggr i veckan. Första månaden är avklarad och då brukar det väl komma en liten svacka, men jag är mer peppad nu än jag va från början!
    Fyi tycker jag att du passar in bra med de andra vältränade brudarna Elaine!

  9. Jag är med!! Har också slackat efter lite på sistone vad gäller styrketräningen samt ätit mindre bra igen.. Tycker det är så svårt att orka när man kör amningsrace om nätterna! Då tryter verkligen min motivation om dagarna, vill bara ha kaffe o massa sött för att orka hålla mej vaken. Med värre blodsockerdippar som följd. Nä nu kör vi igen!!

  10. Fannys Frihet skriver:

    haha jag hade backad av synen och tanke på att träna med dessa muskelpaket…

    jag håller mig till gruppträningar för styrkan, men mest springer jag, i skogen! 🙂

  11. Helena skriver:

    Jag är också nybörjare, mest för att jag måste nu men det börjar bli kul också! Bröt benet i våras så rehabtränar mest. Jag utgår lite från att alla ”gymnördar” en gång var nybörjare och vet hur sjukt hårt det är att börja träna. Att de tittar på nybörjare och minns hur det var för dem en gång i tiden… Så att de egentligen är lite impade av att man som lat människa orkar =). Och att alla mer avancerade vet att alla måste träna olika, att ens förutsättningar är olika och att man därför gör andra ”lättare” eller annorlunda övningar beroende på ens mål och så också. Typ så =).

  12. Fitnesszilla-knappen är ON och har varit de senaste två åren. Var på gymmet kl 5 imorse, som vanligt, och körde slut på benen. Jag och skivstången, vi börjar bli riktigt bra vänner. Känns redan i benen så här några timmar senare… Nackdelen med lång förkylning är BRUTAL träningsvärk när jag kommer igång igen. Ouch. Men ändå, jag är ON!

  13. Therese skriver:

    Usch det går FETT dåligt för mig just nu… med betoning på just FETT.
    Min målvikt är 65 kg (och jag är inte ens i närheten). Men kommer jag nånsin nå den igen? Jag är 2 cm kortare än dig och med muskler gömda långt långt in..
    Jag önskar att min motivation höll i sig längre än två veckor. Jag är arbetslös och har all tid i världen att få ordning på mig själv egentligen.. men lusten tryter. Ack och ve alltså 🙁

Lämna en kommentar