Måldag!!!


En härlig måldag är här igen! Förra veckans mål gick lite åt skogen men det gör ingenting för måndagar betyder ny vecka, ny dag, ny chans. Förra veckans mål:

Träna 5 gånger Nej

Äta bra – Nej

Inget socker – Nej jag rockade loss på kakbuffén i Oslo åh fy faaaan vad gott det var!

Göra ett fotoalbum till – Yes!

Ringa farfar tre gånger – Jag ringde honom en gång och då var ha så besvärad för han hörde knappt då hans höraparat har gått sönder. Så jag ville inte besvära honom igen. Kompenserade med att skicka ett vykort från Lofoten.

Denna veckas mål

Träna fyra gånger

Äta gott och bra – jag ska hitta rätter som är svingoda och svinnyttiga

Göra ett fotoalbum till (tänkte vara klar med alla vid årets slut)

Träffa farfar

Boka weekend någonstans.

Se 7:an i vikten på söndag alltså 67-något.

Vad har ni för mål kära måldagssekt?

 

Bloggvännerna har ordet

21 svar till “Måldag!!!”


  1. Linda skriver:

    Förra veckans mål och resultat:

    *Besöka sjukgymnast. YES
    *Röra på mig utifrån hur mycket jag klarar av. (Minst två aktiviteter) YES
    *Hitta på några roliga planer inför en helt aktivitetsfri helg. NJA, fick besök av min kära mor men annars fixade jag med lägenheten och vilade.

    Nya mål:

    *Få träningsprogram av sjukgymnast.
    *Träna tre gånger.
    *Njuta av att min sambo är hemma.
    *Inte jobba över en enda dag.

  2. Heja dig!! 🙂 Haft lång helg (och hoppat fallskärm, helt galet!!!!) så jag får sätta upp min mål i morgon (tisdag) tror jag bestämt. Läggdags här borta på andra sidan jorden nu!

  3. Petra skriver:

    Hej

    jag har varit smygmedlem i måldagssekten ett tag, men nu provar jag att skriva mina mål här för första gången 🙂

    Förra veckan:
    *Börja träna med PT-yes
    *Träna tre gånger-yes
    *Inget socker eller stärkelse-yes
    *Sanera min ekonomi på onödiga kostnader-nja… har påbörjat, det återstår fortfarande några poster att säga upp/fixa

    Denna veckans mål:
    *Träna PT-Tinas pass tre gånger
    *Inget socker eller stärkelse
    *Fortsätta fixa med ekonomin
    *Fixa ett månadssparande

    Sådärja, då kör vi 🙂

  4. Malin skriver:

    Om du hittar på några svingoda och svinnyttiga måltider så dela gärna med dig 😉
    Kram till hela familjen!

  5. Johanna skriver:

    Måldag! 🙂

    Förra veckan avklarad, förutom träningen..så denna vecka blir det fokus på det!

    1) Tre långpromenader med hunden.

    2) Träna tre pass.

    3) Hälsa på pappa.

    4) Göra en uppgift klar som jag håller på med.

    5) Bli mer medveten om vad jag tänker och stoppa onödiga tankar tidigt 😎

    Jag funderade lite på det här med mål som gör en lycklig och saker man ”måste” göra. Vissa ”måsten” bli man lycklig och lättad av när de är avklarade, fast man kanske inte tycker de är så roliga att genomföra.

    Lycka till alla i sekten 🙂

  6. Linnea Molander skriver:

    Mitt största mål den här veckan är att rocka de föreläsningsuppdrag jag har i Finland i morgon. Ska snacka motivation, välbefinnande, målbilder och teamwork med ett gäng finska högskolestudenter. Spännande och utmanande!

    Utöver det:
    * Gå i skogen en stund varje dag
    * Fortsätta med min nya morgonrutin

  7. Fisan skriver:

    Jag kör viktväktarna sedan 1 augusti och det har gått jättebra. Roligt, lätt och enkelt! Jag har gått ner åtta kilo och känner mig så glad, men har flera kilo kvar till målvikt. Här känner jag att jag tappar fokus lite, hur håller man kvar fokus på målet när man redan känner att man lyckats lite men inte helt? I helgen gick jag bananas på gottesaker, fick magknip efter! Känns skit egentligen men idag är det ny dag, ny vecka. Måldag! Nu kör vi igen! 🙂

  8. Matilda skriver:

    Åh vilken bra idé! Jag är med! Alla är så duktiga!

    Denna veckan vill jag:

    Sätta mig ner och börja på min bok fastän jag är jätterädd för att misslyckas.

    Hitta på en bra present till min pappa som fyller år snart.

    Ta minst två raska promenader.

    Undersöka vidare om man kan skaffa klippkort på gymmet.

  9. Harmonista skriver:

    Så var det dags för ännu en måldag! Veckorna bara springer fram, tycker ni inte det?

    Förra veckans mål i korthet:
    – Lämna kläder till second hand – Ja och oj, vad skönt det känns inombords att veta att kläderna kommer till användning!
    – Framkalla foton – Njaa, har valt ut alla foton samt laddat upp på sidan där jag framkallar, men saknade ETT foto som var på jobbdatorn som för en gångs skull var kvar på kontoret. Flyttar med till denna vecka.
    – Träna gym minst fyra gånger – Ja! Och dessutom ett skönt löppass i höstsol, grym träningsvecka!
    – Landa i vaccinationer inför långresa – Ja! Malariatabletter och Dukoral/Kolera.

    Denna veckas mål:
    – Framkalla foton – Bör gå snabbt då de flesta redan är utvalda och uppladdade.
    – Köpa inflyttningspresent till J.
    – Inte köpa godis förrän tidigast på fredag. Misslyckades när jag hade detta mål för ett par veckor sedan, nu gör jag ett nytt försök! =)
    – Träna totalt fyra pass, blandat gym och jogg.

    Ha en bra vecka!

  10. Efter en helt fantastisk halvmara igår så är denna veckans mål rätt lugna. Mest njuta av den härliga våren och att försöka bli av med den här häärliga träningsvärken:)

  11. Vivi skriver:

    Äntligen joinar jag måldagssekten!
    Mina mål denna vecka:

    * – 2 kg på vågen på fredag
    * 3 intervalljoggingturer
    * Boka tid för ansiktsbehandling

    Tack förresten för inspirationen när det gäller viktmål. Belöningar är verkligen min grej! Har gått ner 12 kg sen min förlossning i juli och har 12 kvar.
    Ha en grym vecka alla som kämpar med mål!

  12. Lina skriver:

    Jag tar också steget ut och joinar måndagssekten.

    Mina mål den här veckan är:
    – Inga onödiga utgifter
    – Bra mat = god och nyttig
    – Kompetensutveckling i form av läsning minst 30 min per dag.

    Jag är också intresserad av mattips som är goda och nyttiga. Själv vill jag rekommendera avocado som går hem till det mesta och rödbetor som är i säsong just nu.

  13. Lisa skriver:

    testar måndagssekten och se hur det går.

    * Gå lägga mig senast 10.30 på kvällarna (måste få ordning på sömnen)
    * Jobba på att sluta vara en tidsoptimist.
    * Hålla planeringen för veckan
    * Börja med examinationsarbetet

    Hoppas alla har en bra vecka!!

  14. Christina skriver:

    började min måldag med halkbanan (som jag klarade!) och träningsvärk från gårdagens pass. denna veckan ligger fokus på skolan och träning – nu ska jag komma igång och bli pigg trots mörkret! 😀

  15. Jen skriver:

    Hej Elaine! Kan du inte dela med dig av dina svingoa och svinnyttiga maträtter? 🙂 Skulle vara skoj! toppen blogg du har!

  16. Malmö tjej skriver:

    Det här med måldag var ju jätte kul, helt plötsligt är en del av måndagen lite roligare. Jag har numera satt detta som måndagsrutin framöver, att sitta en stund och fundera på vad jag vill göra/klara av denna vecka. Tack för inspirationen! En av mina delmål förra veckan ska jag också göra till rutin så tack tack för detta Elaine!

  17. Anna Fenton skriver:

    Förra veckan:

    Fixa tid hos tandläkaren – yes box!

    Kontakta en arbetsgivare som jag har sökt jobb hos – mja. Han kontaktade mig haha.

    Ringa en av mina nuvarande arbetsgivare för att boka ett möte – Nein

    Läsa klart en text som kommer användas i min utbildning till våren – Yes!

    Veckans mål:

    Ringa en av mina nuvarande arbetsgivare för att boka ett möte

    Läsa 10 sidor i en annan text som kommer användas i min kommande utbildning

    Lägga mig och sova i tid

    Inte slarva med salvan jag behöver för mina händer

    Sälja jättebra på mitt jobb!

    Puss och kram på dig Elaine och alla andra!

  18. Hanna skriver:

    Oh, kan du inte tipsa lite om de där supernyttiga å goda maträtterna! 🙂

  19. Cecilia skriver:

    Jag lyckades med mina mål.
    Nya mål:
    *Träna tre gånger
    *Fortsätta att hålla snyggt hemma
    *Skriva klart omdömena till eleverna (6 klasser, 1 klar – 5 kvar)
    *Rätta de flesta proven som skrivs i veckan så att det blir klart innan lovet vecka 44
    *Äta bra
    *Hålla plånboken STÄNGD

    (Sedan har jag en liten larvig önskan – jag önskar att en trevlig och snygg kille frågar om mitt nummer)

  20. Mia skriver:

    Ett tips på nyttig och superbra mat!

    Ärt- och broccolibiffar

    Mixa kokta gröna ärtor och kokt broccoli med ett ekologiskt ägg, två vitlöksklyftor, en halv finhackad gul lök, en näve ströbröd samt salt och peppar.

    Gör biffar av smeten och stek på medel/hög värme i några minuter på varje sida. Servera med ris, bulgur, potatis vad som helst.
    Och lite lingonkeso (bara att blanda keso och lingon, voila!)

    Vegetariskt och fullt av nyttigheter! Bra för kroppen, plånboken och miljön! 😀

  21. […] det något mer av er som sätter upp mål? Kanske någon annan är med i Elaines målsekt? Share this:E-postFacebookSkriv utTwitterGillaGillaBe the first to like […]

Lämna en kommentar