Underbara måldag


Så var det en underbar måldag efter en underbar helg. Jag är faktiskt nöjd med de mål jag fixade även om det inte var alla. Man känner det när veckan går att vissa mål är viktigare och andra mål känns bara som en huvudvärk, som att göra fotoalbum. Herregud säger jag bara, Iphotos egna levererar nån gång mellan 09-17 på utvald vardag. Jag är aldrig hemma då, suck. Fujis framkallning var inte mac-vänlig. Vad rekommenderar ni? Här är veckans förra mål!

Träna fyra gånger och äta bra YES tränade fem gånger

Göra två till fotoalbum Paris och Brasilien 2010 NEJ

Följer med från förra veckan:

Köpa underlägg till soffan YES

Förbereda nätbloppis NEJ

Hitta en ergonomisk bärsele istället för Babybjörn – tex Beco Butterfly eller Ergo. NEJ

Mål jag skrotar:

Boka brunch med Wendy, Amanda och Lucette. Det får bli när det blir.

En lärare sa en gång till mig att jag fokuserar på för mycket samtidigt. Om jag bara skulle rikta min fokus på en sak i taget så skulle det bli gjort snabbare. Han har så rätt! Därför har jag bara två mål denna vecka och min fokus framöver kommer vara kost och träning, jag är så nära mål så jag kör gasen i botten nu. 68 kilo så är belöningen spa med Wendy. Men så måste man ha med lite för hjärtat också, så farfar står på min mållista också. <3 Nu jäklar kör vi måldagssekten och fitnesszillas!!!

Nya mål:

Träna fyra gånger och äta bra

Ringa farfar tre gånger eftersom jag inte kan hälsa på honom

Från träningen igår, jag körde 3000 m rodd, 30 armhävningar och tre minuters planka. Jag är så lycklig att Sats Odenplan har öppet till 22.00.

20120917-090910.jpg20120917-090925.jpg

 Ni då kära måldagssekt, vad är era mål denna vecka? 🙂

/Elaine, drar på sig träningsskorna och går till gymmet innan färden till Bomans hotell.

Bloggvännerna har ordet

19 svar till “Underbara måldag”


  1. Paula skriver:

    Mina mål:

    Komma ut på minst två morgonpromenader (Följer med från förra veckan och kommer antagligen bli en stående punkt)

    Inte äta socker

    Föra matdagbok (Följer med från förra veckan och kommer antagligen bli en stående punkt)

    Träna minst en gång

    Läsa ut Sockerbomben

  2. Mikaela skriver:

    – Rensa ur garderoben och skänka till Stockholms Stadsmission.
    – Träna 3 gånger.
    – Borra upp en hylla. (Kass på sånt!)
    – Komma ihåg att ta alla vitaminer och tillskott, varje dag.
    – Storstäda.
    – Ta tag i tvätten. *Suck*

    Tack, kära Elaine, för att du gör detta! Min blivande man tackar dig för att du har inspirerat mig till att sätta mål varje vecka. Tacktacktack!

  3. Victoria skriver:

    Bästa fotolabbet är Crimson (www.crimson.se). Gör alltid snygga fotoutskrifter och levererar snabbt. Har inte testar deras fotoalbum, men gissar att det håller samma kvalitet som allt annat de levererar. De har sitt labb nära Zinkens t-bana så det går även att hämta grejerna om man vill snåla in porto 🙂 Lycka till med albumen!

  4. K skriver:

    Hej Hej!
    Efter att ha suttit alldeles för många kvällar/helger/dagar/nätter med mina böcker har jag precis bestämt mig för att våga ta studieuppehåll från juristprogrammet och sticka ut och resa hela hösten istället.
    Jag även passa på fira att halva utbildningen är klar genom att köpa mina första fina(dyra) väska.

    Så mina roliga mål för veckan är
    1.boka biljetter till Brasilien och
    2. köpa en Michael kors väska.

    Vet du några bra flygbolag eller resesidor för att boka resa till Brasilen, och vart har du köpt din fantastiska orange väska från MK?

    Fortsätt peppa och inspirera du är bäst!

  5. Mie skriver:

    Om ifoler funkar på Mac så ta där ifrån – de är verkligen bäst!

  6. Linda skriver:

    Du har fått mig att uppskatta måndagar, inte dåligt! Det känns som ett så trevligt sätt att strukturera upp veckan på, speciellt nu när man inte har tider att passa.

    Veckans mål:
    *Träna tre gånger
    *3 mils promenad fördelat över veckan
    *Nå nästa delmål med vikten (52 kg) och få belöningen!

    Det får räcka denna vecka.

  7. Maria skriver:

    När det gäller ergonomisk bärsele kan jag tipsa om My Carrier från Stokke (de som gör tripp-trapp-trull-stolarna). Vår dotter verkar sitta väldigt bekvämt i den och kan sitta länge utan att protestera det minsta. Oftast somnar hon och sover jättegott. Den är väldigt stabil och skön att bära med, man tar den mesta av vikten med höfterna och en skena i ryggen gör att den blir väldigt stadig. Jag är rätt otränad men har inga problem att gå en långpromenad på 1-1,5 timme med dottern i selen. En nackdel är dock att den kan vara lite stor och otymplig att ha med sig. Den har även en ryggdel (ingår i paketet) att använda när barnet blivit för stort för att bäras på magen.

    Några kompisar har en Manduca, den verkar också bra, och lite smidigare att ha med sig än den vi har.

  8. Alexandra skriver:

    Nu jäklar är det dags för mig att gå med i denna ”sekt”!!

    * träna minst 1 gång
    * ringa gammelfarmor 1 gång och fråga hur hon mår
    * minst 2×45 min promenad med dottern efter jobbet
    * stoppa undan den fula mattan i källaren
    * ringa annan gyn och dubbelkolla om jag verkligen har PCO, isf ska remiss till dietist också beställas.

    Så, det får vara mina mål för den här veckan! Nu jäklar kör vi!!!

  9. Josefin skriver:

    Nu joinar jag ”sekten” också.

    *gå längre promenad varje dag
    *se till att äta lunch varje dag
    *inte vara så hård mot mig själv när saker inte funkar
    *rensa lillens kläder då han nu växt ur 56 och sälja iväg gravidkläderna
    *slappna av och inte stressa
    *våga släppa in en potentiell vän

  10. Linda skriver:

    Förra veckans mål:

    *Slipa vardagsrum och hall, en gång till. JA!
    *Städa bort allt damm. JA!
    *Orka jobba hela veckan. JA!
    *Titta på olika resealternativ. JA!
    *Hitta en födelsedagspresent till min bror. JA!

    Nya mål:

    *Träna två gånger.
    *Måla tak i hall och vardagsrum.
    *Måla vitt i en portal och runt fönster + element.
    *Köpa present till min bror.
    *Träffa min bror och hans flickvän (Äntligen är de i Sverige).
    *Pussa och berömma min sambo varje dag för det jobb han gör.

  11. Karin skriver:

    Ringa samma samtal som förra veckan- allt utom ett klart
    Fortsatt ingen choklad -Japp
    Halva tallriken grönsaker – så när som på lördagsmiddagen
    Göra äppelgele – Japp, och en sats lingonsylt
    Packa loppiskartonger- Nope
    Packa upp en kartong varje dag – Nope
    Två tillfällen utan barnen- nej, inte minsta lilla stund

    Denna veckas mål
    Ringa och boka läkartid till mig
    Få halvljuset bytt
    Skola in på nytt dagis
    Egentid och dejt med E
    Ingen choklad
    Halva tallriken m grönsaker

    Tror det räcker som mål för veckan, tar barnen med till mormor och morfar tors-mån!

    Lycka till måldagssektare med alla mål!

  12. Fia skriver:

    Blurb.com är lätt bästa fotosidan. Kolla in det!

  13. Nkosazana skriver:

    http://www.youtube.com/watch?v=R7vtaqIMK4E

    Titta denna om du ska ha lite inspiration till träningen Elaine! Tänkte på dig när jag såg den! 60 år! Black don’t crack 😉

  14. Cecilia skriver:

    Ny i måldags-klubben.

    Hej, jag gillar verkligen den här idéen med mål för varje vecka. Tyvärr har jag varit lite seg i starten.

    från förra veckan, aka mördarveckan:
    *ta hand om den rena tvätten – check
    *plocka i ordning papper efter utvecklingssamtal etc. (har hängt över mig hela sommaren)- check
    *bära upp onödigt på vinden (har hängt över hela sommaren)- check
    *laga nya matlådor – check

    Nya friska tag:
    *plocka i ordning efter mig själv varje kväll (bara för att man är singel, behöver man inte leva i kaos)
    *bädda varje morgon
    *boka träningsdate med Vickan – check
    *köpa nya lampor till hallen, vardagsrummet och sovrummet
    *ringa och kolla festlokaler så man kan ordna höstfest för kompisarna

    o just det, håll tummarna – jag ska på date i morgon – tjooohooo

  15. Harmonista skriver:

    Jag är ofta duktig och skriver saker jag måste göra på lappar, antecknar i kalendern och vissa saker håller jag i minnet i huvudet. Jag bockar av, känner mig duktig och skriver ner nya to-do:s. Men vissa saker där på lappen eller i bakhuvudet håller sig liksom kvar och blir aldrig gjorda. De gnager, tar upp energi och tankeverksamhet, men inte blir de snabbare gjorda för det, de skapar bara dåligt samvete och oharmoni i livet. Nu går jag med i din Måldagssekt!

    Veckans mål utan inbördes ordning:
    – Ta kort till förnyat körkort. Under sommarsemestern fick jag brev från Trafikverket att mitt körtkort är 10 år gammalt och behöver förnyas. Hur svårt ska det behöva vara att komma sig för att gå till en fotobutik och ta ett par kort?! Uppenbarligen jättesvårt eftersom jag inte tagit mig dit på två månader. Detta är veckan det händer! =)
    – Träna tre bra löparpass för att göra mig redo för Lidingöloppet. Med bra löparpass menas i detta fall intervallpass, backpass eller långdistans över 1 mil.
    – Köpa tvålkopp samt lyxig tvål. Jag har stört mig länge nog på nuvarande tvålpump som bara klibbar ihop och gör mig irriterad dag efter dag.

  16. Sofia skriver:

    Jag vill också vara med i sekten
    veckans mål
    träna två gånger
    ställa disken i badrummet varje kväll och bädda sängen varje morgon.
    Ta det tidiga tåget till jobbet minst 3 gånger
    prata spanska på alla restauranger, cafeer affärer etc på helgens barcelonaresa.

  17. Lisa skriver:

    ÅH Elaine vad du är grym! Har köpt en måldags-bok som jag för ner mina mål i och skall peppa med er andra! En tanke bara, det ligger absolut i något som snubben säger, att man ibland fokuserar på för mycket samtidigt – men jag tycker också som kommentar till det att det är precis det jag gillar med måldagssekten, att det blandas högt med lågt! Livet levs på så himla många plan och jag tycker snarare att det är fantastiskt att kunna sätta mål på flera plan i livet som det levs under veckan – allt från träning till familjeliv och relationer till professionellt. Att alla mål på alla plan inte är lika viktiga tror jag alla i måldagssekten bär med sig, men det är grymt att få peppen att få undan saker som ligger o gnager – även det lilla. Peppen kommer just från känslan att sitta ner och fundera över vad som är rimligt för veckan som kommer, uppnå det och vara nöjd över det istället för att titta på hela den jättelånga listan med borden. Alla gör vi varje dag eller flera dager i veckan alla de saker som vi funderar på att vi borde göra lite annorlunda – jobbar, äter, tränar, pratar med familj, och att i allt detta känna att man har tänkt efter lite om hur man vill göra just den biten den här veckan är utvecklande. Känslan att den här veckan hittade jag en balans bland mina mål är grym! Hoppas på många måldagar tillsammans framöver!!! Stor kram!

  18. Charlie CS skriver:

    Tack för att du gör detta!

    Här är mina mål. Kör onsdagsmål…fast idag en torsdag

    http://kulturcramar.wordpress.com/2012/09/20/1405/

Lämna en kommentar