Måldag!!!


Ok älskade måldagssekt, nu kör vi! Den här veckan har jag suttit och söndagsplanerat målen så att jag ska få ihop livspusslet med Gustav. Planerar man in tider tillsammans med andra så är det lättare att hålla målen, känner på mig att nästa vecka kommer gå super bra. Och en till sak jag har kommit på att när man klarat ett mål flera veckor i rad, då är det inte ett mål längre utan en livsstil – himla härligt när man lyckas få in träning så pass mycket att det är självklart. Och för övrigt så var det SÅ skönt att ta tag i gamla mål, som släpade med vecka efter vecka, i början av veckan. Brasilianska medborgarskapet och gravidkläderna var typ klara på tisdagen. SÅ skönt! Hett tips, ta itu med de jobbiga målen först då känns de andra superenkla.

Förra veckans mål gick helt ok, besviken över att jag inte träffade farfar för det gjorde att jag saknade honom som tusan. Har bloggat om honom, ringt och kollat på klipp med honom. Denna vecka ska jag åka dit istället.

Fixa brasilianskt medborgarskap  YES

Packa ner gravidkläder YES

Två träningsdejter med Josefin och Meryem NEJ

Undvika aspartam (så sjukt bra för aptiten de dagar jag gör det, man blir inte sådär galet hungrig som aspartamet kan göra en) YES alltså ni bloggvänner som är aspartammoståndare skulle vara så stolta, inte en endaste lightdryck, tuggumi eller tablettask på en hel vecka. Nu är det inte ett mål längre utan en livsstil! 😀

Träna med David YES

Hälsa på farfar och ha ett långt samtal med honom NEJ, det krockade, nya tag nästa vecka.

Boka bruncher på Grand hotell och andra härliga ställen med härligt folk jag vill bruncha med. YES bokade med min älskade svägerska och vän Hanna. September efter lön ska vi dit.

Bestämma datum för att bjuda Pelle, Natasha, Crille och Jossan på middag hos oss. YES, men måste nog avboka den för den krockar med bloppisen.

Boka brunch med Stefan, Adde, Crille, Jossan. NEJ

Nya mål för veckan

Träffa farfar.

Träna på gym fyra gånger denna vecka.

Boka brunch med Wendy, Lucette och Amanda i Oktober.

Fortsätta köra aspartamfritt så min hjärna lär sig den nya livsstilen.

Låta mamma träffa Matheo själv om hon hinner.

Rensa garderoben för Bloppisen.

Skriva ”Om-ett-år-hoppas-jag-att-jag-brev” till mig själv (skrev ett den 30/8 förra året och tidsinställde det som ett blogginlägg, ska bli så kul att läsa det tillsammans med er när det publiceras)

Det får räcka för den här veckan för veckan har bara sju dagar och jag tycker att jag gjorde bra ifrån mig förra veckan. Måldagssekten är ni där? Hur gick förra veckan och hur tar ni er an den här veckan. Nu kööööör vi!!!

Bloggvännerna har ordet

14 svar till “Måldag!!!”


  1. Johanna skriver:

    Måldag 🙂
    Förra veckan 4 av 10..moving on 😉

    Denna veckan:
    – Ring vårdcentralen.
    – Hälsa på pappa.
    – Algdrink o promenad varje morgon.
    – Träna 5 gånger.
    – Utmana mig på instruktörsutbildnignen genom att göra det jag tycker är lite svårt och jobbigt.
    – Fokus på voffsen-kloffsen varje promenad!

    Önskar sekten lycka till 😉

  2. Karin skriver:

    Det är så galet inspirerande att du har fått mig att vilja vara fit och fokuserad mamma mitt i tvåbarnskaoset!

    Veckans mål

    Halva tallriken ska vara grönsaker lunch och middag på vardagarna
    Minst en barnvagnspromenad à 30 min på vardagarna
    1h utan något av barnen minst två gånger
    Packa upp minst 3 flyttkartonger varje dag
    Köpa ett par byxor till mig

    Tror det är uppnåeliga och rimliga mål!

    Nu kör vi måndagssekt 😉

  3. Linda skriver:

    Förra veckans mål:

    *Köpa nytt gymkort nu när höstterminen är igång. – Nix, inte varit på gymmet då jag haft feber hela veckan.
    *Riva ner alla tapeter i vardagsrummet.- Yes! Vi rev även i hallen igår.
    *Vara en bra medmänniska på jobbet då en kollega hastigt har gått bort (samtidigt själv försöka förstå). – Har jag varit så gått det går.
    *Träna tre gånger på gym+vardagsmotion. – Nej, bara vardagsmotion denna vecka.
    *Se till att övriga ytor som inte berörs av renovering hålls rena. – Yes! Nystädat kök väntar när jag åker hem.

    Eftersom jag har haft lite feber hela veckan har det inte blivit någon riktig träning. Men det har också gjort att alla tapeter är borta från väggarna och vi kan fortsätta med renoveringen denna vecka.

    Nya mål:

    *Slipa och spackla så att det bara är att måla.
    *Ändra annons på blocket så att min bil blir såld.
    *Ha möte på banken och få ordning på den gemensamma ekonomin.
    *Träna 2 gånger denna vecka på gym.
    *Köpa nytt gymkort.
    *Åka på marknad och besöka ställen som ger inspiration i renoveringen.
    *Pussa på min sambo och berömma det jobb han gör, varje dag.

  4. Sara skriver:

    Idag startar jag faktiskt en utmaning som inte bara varar under denna vecka (även om det är delmål ett) utan under 28 dagar, nämligen Paleo Nordic Reboot! En träningsguru/bloggare har satt ihop ett matprogram enligt paleo som vi ska äta under 28 dagar, och träna 3 dagar, vila 1.

    Jag har varit med på liknande challenges tidigare, senast Fitnessfighten, men då jag fort tröttnar om det blir för mycket samma samma fullföljer jag sällan. Men denna gång, då ska jag baske mig i mål! Dag 1 av 28 idag hehe.

    Stort lycka till med dina mål under veckan fina Elaine!

  5. Erika skriver:

    Mål för denna vecka:

    – ingen läsk!
    – träna minst 3 ggr
    – plugga så att jag på fredag ligger i fas med läsanvisningarna
    – inga sötsaker (undantag för kalas på lördag)
    – tvätta
    – boka in träff med en vän nästa vecka
    – betala räkningar (check!)

    Lycka till allihopa! 🙂
    – ringa vårdcentralen

  6. Katarina skriver:

    Alright, förra veckans mål:

    *Genomföra minst 3 träningspass – YES, det blev 3 löppass
    *Fixa med förnyelse av körkortet (hänger med från förra veckan) – YES
    *INGEN snoozing på morgonen innan jobb – Nej, funkade bara i en dag…
    *Organisera garderoben – Nej, prioriterade inte detta

    Denna veckas mål:
    *Genomföra minst 3 träningspass
    *Träna med PT och få nytt träningsprogram
    *Organisera garderoben

  7. Har precis lagt upp mina veckomål hos mig! Tack för måndagspepp och vilket fint reportage i inägget ovan!

  8. Linda skriver:

    Näe, tror inte jag kan bocka av ett enda mål. Men vikten går stadigt nedåt ändå och det är ju mitt huvudmål.

    Mål denna vecka:
    Packa ihop och städa ur huset inför flytt tillbaka till stan.
    Promenera minst 3 mil, fördelat hur jag vill under veckan.

    Det får duga den här veckan, energin är inte på topp.

    Kram Linda

  9. Tina skriver:

    Som ”nygravid” får målen inkludera både mig och lilla Bubblan i magen:
    * kolla upp gravidförsäkring
    * kolla upp någon schysst gravidgagdet till bloggen
    * 4 prommisar
    * 1 gymbesök
    * 1 besök till simhallen

  10. Bönan skriver:

    Efter en vecka på feta… menar Kreta… så känns det gött med måldag igen! 🙂 Jag har börjat göra om min gamla att-göra-lista till mållista istället. Eller iaf dela upp det.. 🙂

    Mina mål:
    – Vara väl förberedd inför möten (tre st)
    – Vardagsmotion 30 min + 2 träningspass
    – Komma in i goda rutiner igen (sömn, mat)
    – Fixa kurslitteratur
    – Kolla på skrivare till datorn
    – Träffa vänner

  11. Christina skriver:

    Skrev också ner mina igår!

    *Träffa farmor två gånger
    *Träna minst 3 gånger
    *Inte missa någon lektion (bortsett från vid tandläkartiden)
    *Betala alla räkningar direkt
    *Skriva upp alla jobbmöjligheter
    *Plugga körkortsteori
    *Läsa i SOMS boken
    *Stämma träff med min projektarbetskamrat

    Känns som en bra vecka, tur man har din blogg att läsa och inspireras av när det inte känns så också 🙂

  12. Jag har varit på semster en vecka, så nu är det nya tag. Älskar måldagssekten!

    V.35
    •Rocka på föreläsningen på måndag – Yes
    • Bra kundmöte på måndagen – Yes
    • Skriva klart artikel och skicka in på torsdag
    • Planera uppdrag tillsammans med kund
    • Boka 2 nya föreläsningar
    • Morgon- och kvällspromenad varje dag
    • Fördela och energi mer strukturerat – ej oroa mig för saker innan de hänt
    • Genomföra två riktigt bra möten
    • Fixa höstfrilla och ny blus att föreläsa i

  13. Jag har varit på semester en vecka, så nu är det nya tag. Älskar måldagssekten!

    V.35
    • Rocka på föreläsningen på måndag – Yes
    • Bra kundmöte på måndagen – Yes
    • Skriva klart artikel och skicka in på torsdag
    • Planera uppdrag tillsammans med kund
    • Boka 2 nya föreläsningar
    • Morgon- och kvällspromenad varje dag
    • Fördela energi mer strukturerat – ej oroa mig för saker innan de hänt
    • Genomföra två riktigt bra möten
    • Fixa höstfrilla och ny blus att föreläsa i

    Nu kör vi!
    Lycka till bloggvänner!

  14. Amanda skriver:

    Nu kör vi!

    Veckans mål:
    Köpa nytt gymkort.
    Prata med mamma om hur hon tycker att jag mått den här sommaren.
    Plugga totalt 6 h, inför terminsstarten.
    Göra plankan 2 x 60 varje dag.
    Göra cirkulationsövningar för foten varje dag.
    Lägga upp ett par skor på Tradera.
    Kontakta kantorn för att öva sång inför begravning.

    Oj, det såg mycket ut det här… bara att köra igång alltså. 😉

Lämna en kommentar