Ännu en härlig måldag


Promenad innan frukost varje dag. YES

Hitta typsnitt till tatueringarna YES

Köra Davids träningsschema Yes

Packa ner alla gravidkläder Nej (glömde bort)

Ha en banan-, socker- och cola light fri vecka (sjukt svårt, är beroende av cola light tror jag) Eh, nej 🙂

Gå ner till 70 kg (mer en förhoppning) så jag kan boka manikyr/pedikyr Nej

Skriva inledningen till min nya bok och skicka till Anders. YES

Sitta och klura på framtiden med Stefan på ngt fancy hotell där vi kan äta god mat och bli inspirerade. YES

Se en filmklassiker, ‘Breakfast at Tiffany’s’ eller dylikt YES

Ok måldagssekten, då kör vi igen!

Mål denna vecka.

All vätskeintag ska vara vatten (får vara bubbelvatten och en kopp kaffe på dagen)

Köra Davids träningspass hela veckan

Promenad innan frukost fem gånger denna vecka

Bli fotad med Pelé (önskedröm men fullt möjligt)

Träna med Jossan en gång

Fixa fyra biljetter till titia och co till fotbollsmatchen mellan Brasilien Sverige

Boka ny tid för tatuering (den gamla krockar med Pelé-eventet)

Hälsa på farfar

Kick ass på eventet på tisdag och göra ett riktigt bra jobb med Pelle Thörnberg

Packa ner gravidkläder (följer med från förra veckan)

Fixa brasilianskt medborgarskap (följer med från två veckor sedan)

Så måldagssekten, hur gick förra veckans mål och vad är era nya?

/Elaine, har lagt till en måldagskategori så att bloggvännerna i måldagssekten lätt ska kunna se sina tidigare mål om de skriver ned dem i kommentarerna.

Bloggvännerna har ordet

20 svar till “Ännu en härlig måldag”


  1. Katarina skriver:

    Härligt, idag känner jag att jag är redo för första gången att hänga med på måldagen! Kände faktiskt idag när jag gick till jobbet att den där härliga känslan av höst/nystart låg i luften. Dessutom är det sol och härliga energier runtomkring (som i din blogg!), motiverande!

    Mina mål för veckan:

    *Genomföra minst 3 träningspass
    *Sticka till SATS och signa upp mig för personlig träning
    *Fixa med förnyelse av körkortet
    *Organisera sommarens fotografier på datorn
    *Välja ut bilder för framkallning/förstoring

  2. Caroline skriver:

    Elaine, du är bara så fantastiskt härlig! Riktigt härlig blogg har du som ger så mycket go energi! Stor kram från Caroline

  3. Emma skriver:

    Gött! Jag blir alltid så motiverad när jag läser din blogg! Och jag ska motivera min syster som har det lite jobbigt just nu att läsa din blogg för den är så jäkla bra!

    Mina mål för veckan i alla fall:
    *Träna minst 3 gånger denna vecka
    *Boka tatueringstid – något som jag har skjutit upp i 2 veckor
    * Ha en heldag med en kompis som jag inte har sett på tre veckor
    *Ha kvalitetstid med min pojkvän

  4. Anna skriver:

    Min egovecka gick väldigt bra, och målen satt som en smäck. Jag kanske inte borde vara ”nöjd” med att göra så mycket roligt, men hey, som mamma prioriterar man sig själv för lågt ibland. Inte förra veckan no no.

    Veckans mål:

    -Gå till dagis med Ponti (ca 7km) tre gånger innan frukost
    -Gå två varv kring lilla essingen (4km) två gånger innan frukost
    -Ringa min barndomsvän Sofia och boka en date inom en snar framtid
    -Förbereda konferensen i Trosa nu i helgen med en grym PPT
    -Gör mitt yttersta för att inte ”morgontröttbråka” med mannen.. (gulp, blir tuffast)
    -Kolla vad en biljett till Ottawa kostar i november (planerar att åka dit och se lillebror spela NHLhockey) Så kul! (lättaste målet)

    Kör hårt alla!

    • Aimee skriver:

      Tycker inte alls det låter fel med en egovecka! Läste dina mål förra måndagen och tyckte det lät riktigt nyttigt! 🙂 Har också haft sådana veckor då jag bara koncentrerat mig på mig själv! Man behöver det emellanåt.

      Men nu blir jag ju riktigt nyfiken och kan inte hålla mig från att fråga vem din lillebror är?? 🙂 Ett inbitet hockeyfan som man är 😉 (Du behöver inte svara om du inte känner att du vill)
      Lycka till med veckans mål! Låter riktigt bra dem med.

  5. Linda skriver:

    Förra veckans mål:

    *Boka möte med bankman. (Bokades in och måste bokas igen, dålig service på två banken. Nu testar vi bank nr 3.)
    *Se över försäkringar. (Kollades med möte ovan, måste kollas igen.)
    *Riva tapet i ett rum. (Framflyttat pga jobb)
    *Köpa en bra bröllopspresent inför helgen. (Klarat)
    *Pussa och ge komplimanger till min sambo varje dag. (Klarat med råge)
    *Träna två gånger på gym och öka vardagsmotionen. (Klarat)
    *Vara en bra och stöttande kollega. (Klarat)

    Nya mål:

    *Boka möte med ny bank (någon som har bra tips? Swedbank och länsförsäkringar går bort.)
    *Se över fler försäkringar.
    *Städa och tömma vardagsrum inför renovering.
    *Träna 3 gånger på gym + vardagsmotion.
    *Planera något fint inför söndag då sambon kommer hem.
    *Vara en trevlig och stöttande kollega (stående punkt).

    • Tessie skriver:

      Jag har haft Swedbank och bytte till SEB. Jag är nöjd för fick bra ränta och dom är alltid så trevliga och bemötande (mest telefonerfarenhet).
      Hemförsäkring, då kollar jag Compricer, väljer ett billigt och läser på om det försäkringsbolaget samt kollar med vänner på FB i fall det verkar vara bra. Jag halvera mina försäkringskostnader via detta.

  6. Jag älskar mån(l)dagar! Vaknade 05.19 av att jag var så förväntansfull inför veckan. Det är så härligt att läsa om alla era andras mål och utmaningar! Här är mina mål denna veckan:

    1. Lansera nya hemsidan och facebooksidan för Konfliktbyrån
    2. Planera upplägg för kommande krönikor under hösten
    3. Vara tokbra på mina två kundmöten denna veckan
    4. Maila en himla massa personer som är tillbaka från semester – redan gjort och redan hunnit boka flera möten
    5. Hitta fler Rotary-klubbar att besöka
    6. Besöka min egna Rotary-klubb idag efter sommaruppehållet
    7. Gå morgonpromenad varje morgon för det är bästa starten på dagen
    8. Baka bröd – som jag helt har kommit av mig med under sommaren
    9. Boka en restresa med min sambo och åka på fredag!

    Jag känner mig superladdad!
    Lycka till alla ni andra!

    Stor kram
    Ulrika

    Lycka till

  7. Olivia skriver:

    Efter att precis ha blivit lämnad av min kille så kände jag att mål var ett bra sätt att komma över honom. Då min bästa vän också läser din fantastiska blogg bestämde vi oss för att börja just denna måndag med massa mål. Mina mål denna veckan är:
    – Inte gå och lägga mig tidigare än 22 (har legat i sängen i dagar nu och känner att det var dags att komma upp…)
    – Ha en rolig dag i veckan med mina kompisar som tyvärr fick alldeles för lite tid när jag var tillsammans med killen.
    – Träna minst 2 ggr i veckan.
    – Inte höra av mig till mitt ex alls.
    Belöningen blir underklädesshopping nästa söndag (hoppas jag!).

    Hoppas bara att målen hjälper mig lika mycket som din blogg.

  8. Sandra skriver:

    Min farmor har dansat med Pele för väldigt många år sen när han var i Örebro spelade och sen gick ut och dansade! 🙂 Lite roligt!

    Älskar dina mål och belöningar! Jag fick barn för nio månader sen och är i full gång med att komma iform igen så det är så roligt att följa dig och din väg! Du är så inspirerande! Jag själv har dock så svårt med belöningar osv, kan Luxemburg inte avstå eller så känner jag att jag inte är värda den föränn jag är helt nöjd med mig själv osv. Vilket aldrig kommer hända, inte på ett bra tag iaf! jag har blivit beroende av spinning, men kör även cirkelgym och ska testa core i veckan! Sen drar man ju barnvagnen ett antal kilometrar varje dag!

    Kram

  9. Tessie skriver:

    Jag klarade alla mina mål och det känns fantastiskt! Plus att jag precis kommit hem efter en svettig löprunda på över 5 km 🙂
    Förra veckans mål var:
    1) Springa 2-3 ggr beroende på knä och nu också fot ><. Ja! Det gick bra. Jag körde 2 ggr.
    2) Springa över 4 km de gånger jag springer. Ja, sprang över 4 km
    3) Powerwalka runt i Gent. Ja på lördagen gjorde vi flera km fast glömde halva sträckan då jag hade RunKeeper på paus.
    4) Plankan 30 sekunder x 3 i veckan. Ja!
    5) 15 armhävningar lutad mot bänk x 3 i veckan. Ja!
    6) 50 knäböj x 3 i veckan (ger verkligen bra med träningsvärk :P). Ja!
    7) Skriva in mig på gymet som äntligen öppnat igen. Ja!

    Denna veckans mål är:
    1) Fixa batteriet i min pulsklocka
    2) Springa 3 ggr
    3) Springa över 4 km de gånger jag springer, en gång över 5 km
    4) Boka personlig träning för genomgång av min TCG Wellness Key och sätta upp ett träningsschema med vikter, muskelgrupper och reps.

    Lycka till alla! Så himla roligt att läsa om era mål 🙂

  10. Linda skriver:

    Nu när hösten snart är här kanske det är dags att ta tag i livet ändå 🙂 Har ju mest glidit runt i bebisbubblan och käkat muffins i två månader. Men mammafluffet kanske ändå har spelat ut sin roll nu…
    Har 6 kg kvar till pre-gravidvikt, nu blir det skärpning.

    Mina mål denna vecka:
    *Göra ett blogginlägg med före-bilder på mammamagen så jag blir tvungen att ta tag i det 🙂
    *Promenad varje dag, minst 5 km men gärna mer
    *Fixa barnförsäkring (inte gjort det än, skäms på mig…)
    *Bunkra svamp och bär inför höst och vinter
    *Ta en tur till IKEA och köpa badrumsinredning till nya badrummet (inte jättejobbigt…)
    *Sluta baka frenetiskt och äta upp hälften själv.

    Ganska snälla mål, får bli mjukstart!

  11. Clara skriver:

    Apropå matchen, har du sett detta? http://upplevelser.sj.se/landskamp-sverige-brasilien/ Sambatåg genom Stockholm! 🙂

  12. Mimmi skriver:

    Hej Elaine! Underbart inspirerande blogg! Måldag är en underbar idé. Jag själv har alltid älskat måldagar. Hade inga mål för förra veckan , men nu kör vi !

    *Träna 5-6 dagar (gym, joggning, cardio…)
    *Sluta med att köpa snacks, godis o. dylikt. Om jag inte köper så kan jag inte äta!
    *Söka bostad lite ivrigare än förra veckan
    *Hitta på något spektakulärt för min och min pojkväns 2½-årsdag (vi gjorde inget vid 2årsdagen)

    Det är ungefär det! 🙂 Heja heja alla andra ! :DD
    / Mimmi, 19-åring finlandssvensk som ska börja studera till bioanalytiker
    , läs gärna min blogg!
    Kram 🙂

  13. Clara skriver:

    Så härlig start på måndagen, du är en sån fantastisk inspiration Elaine! Nu ska jag också gå med i MÅLDAGEN 🙂

    Mina mål är:
    – Träna minst 4 gånger den här veckan
    – Sockerfrivecka (tack för tipset!)
    – Boka tid för att ge blod
    – Boka tid för vaccination
    – Ha med matlåda till jobb minst 3 dagar den här veckan
    – Ringa min farmor
    – Köpa ”väggklockan”

    Belöning: Nya Ash-skor 🙂

  14. Johanna skriver:

    Sååå fantastisk blogg Elaine!!! Du inspirerar och peppar och får oss läsare att oxå må bra!! Fortsätt så 🙂 Jag ska få bebbe vilken dag som helst nu (!) men efter det är jag med i din sekt! Ska bannemej oxå bli en klok, kärleksfull och hot mama!! Stor kram

  15. Johanna skriver:

    Jag är inte så pepp denna veckan, men nuu kör vi veckans utmaningar!

    1) Träna 6 gånger!
    2) Leva på 250 kronor. (För bilen är på lagning och kostar skjortan, men det är det värt).
    3) Promenad innan frulle minst 6 dagar!
    4) Hälsa på pappa på hans nya boende.
    5) Varje gång jag kommer på mig själv med att älta/oroa mig/slå på mig själv så är det STOPP och säga nåt bra till mig själv 🙂
    6) Lyssna på ett program i mental träning varje dag!
    7) Just do it-tänk! Vad kan jag göra nu? Gör det! Släpp det!

    Belöning när jag fått lön: Nya träningsskor samt Sushi och chokeladpraliner 😀 o ett glas vin på det!

  16. Mikaela skriver:

    Blir så peppad av dina mål och tankar om saker och ting.
    Själv har har satt upp en del ”höstmål” istället. Liknande dina nyårsmål! Det är typ:

    Träna 3-4 gånger varje vecka och minst en gång styrka (springer hellre annars).
    Träna med Runday
    Bli bättre på att träffa vänner och hitta på saker i veckorna.

    Och lite annat. Men jag kanske ska ta och bryta ner det lite varje vecka. Brukar köra veckans träning och veckan se fram emot på bloggen på måndagar. Kanske ska ta med mål också 🙂

  17. Felicia skriver:

    Gick sådär med förra veckans mål men jag ska satsa mer på denna veckans:

    – Se till att GÅ till jobbet varje dag (i regnet..)
    – Beställa ny kurslitteratur för hösten
    – Beställa tid för min nagelförlängning som aldrig blir av
    – Gå upp i tid varje dag så jag får DAG innan jag börjar jobba kl 15.
    – Berätta för min pojkvän att jag kommer åka och plugga 30HP i Buenos Aires nästa höst…

    Lycka till med dina veckomål Elaine! Du kommer utan tvekan kicka ass på eventet! Kramar

Lämna en kommentar