Haha, ja så kan man se det. :)


Jag försökte mig på tio armhävningar igår, det gick INTE bra. Tänk att jag kunde göra 40 armhävningar innan jag blev gravid, igår så började skrika sånna där hemska ansträngningsskrik (lovar att jag bara gör det hemma, aldrig på gymmet) vid FEM armhävningar. Herregud vad svag jag är. Men jag ska ju skapa nya mönster, så det är bara att fortsätta med armhävningarna eftersom jag ska bli starkare än jag var innan jag blev gravid. 10 varje dag denna vecka så får vi se hur det blir i slutet av veckan. Plankan gick smidigare, trettio sekunder x 4, mer eller mindre utan problem.

Det är bara tisdag idag så det är fortfarande i början på gott och ont. På tal om gott så rörde jag inte socker igår trots att jag har en skål fluffig vaniljvisp från i söndags, som kommer bli gammal innan jag går i mål på söndag. Hur går det med era veckomål?

 

Bloggvännerna har ordet

9 svar till “Haha, ja så kan man se det. :)”


  1. Victoria skriver:

    Fick en son för en månad sen, så jag tänkte anta din utmaning 🙂 Men hur gör man plankan? 🙂 Runkeeper är gör övrigt alltid igång på promenaderna! Promenerade som en galning när jag var hemma med dottern, så denna gång hade jag bestämt mig för att få koll på hur mycket promenerande det faktiskt blir sammanlagt.

  2. A skriver:

    Åh jag känner igen armhävningsfrustrationen! Fick nästan panik när jag inte kunde göra armhävningar längre efter graviditeten. Men ta det lugnt, det kommer när musklerna stabiliserats och din kropp återhämtats lite mer. 🙂 Nu ett år senare är jag helt på banan igen och har varit ett bra tag!

  3. Mathilda skriver:

    Hej Elaine! Jag har läst din blogg under några månader men aldrig kommenterat. Vill säga att din blogg är min absoluta favorit! Du inspirerar mej otroligt mycket! Igår gick jag till min farmor och farfar, har inte varit där på suuuperlänge trots att vi bor jätte nära. Köpte med choklad till dom. Du har så rätt, man vet aldrig hur länge de finns kvar hos en. Stor kram och tack!

    • Elaine skriver:

      Alltså Mathilda, du anar inte vad glad jag blir av det här! Hälsa farmor och farfar från mig nästa gång du går dit. Stor kram på dig och tack för att du berättade det här. Jag älskar när saker man gör ger ringar på vattnet. <3

  4. Ann skriver:

    Du är grym! Men.. Varför inte vråla på gymmet? Tidigare var jag tyst som en mus när jag tränade och ville knappt synas. Jag ska inte säga att jag är helt bekväm än, men jag frustar nog rätt mycket (BETYDLIGT mer än tidigare). För att orka ta i det där lilla extra och komma ihåg att andas. Killarna låter ju generellt hur mycket som helst, så varför ska inte vi tjejer få låta om det hjälper oss i vår träning? 🙂 Så kämpa på, även med frustningarna (om det hjälper dig!) Hoppas inte detta lät drygt.. Ville bara dela med mig av en erfarenhet jag har som du kanske inte tänkt på?! kram! 🙂

  5. Sofia skriver:

    Jag drog ner på kolhydrater men fick minskad mjölkproduktion. Vet inte om det hänger i hop eller om det beror på att jag är en dålig mjölkko. Men nu skippar jag att ändra kosten och satsar på träning ist. Hoppas jag kan sluta med mjölkersättningtillägg snart, känns inte kul när man hade så mkt mjölk i början :-(. Hoppas det går bättre för er andra 🙂

  6. Isabell skriver:

    Min utmaning denna vecka blev att promenera/springa varje dag. Igår och idag har jag promenerat och belönat mig med glass, det ser ljust ut även för resten av veckan 🙂 du är en så oerhört stor inspiration för mig Elaine! jag är så glad att jag hittade din blogg!

  7. erica skriver:

    Har du provat 100armhävningar? Det är ett 6-veckorsprogram där du till slut ska klara att göra 100 armhävningar, det är sjukt effektivt! http://www.100armhavningar.se 🙂 kämpa på!

  8. Bönan skriver:

    Jag har hakat på sockerfri vecka, promenader och armhävningar+planka. Så på det viset är det grymt att du har börjat om för då blir det lättare för oss nybörjare att haka på rätt av i denna fitnesszilla-utmaning. 🙂

Lämna en kommentar