Är ni med Fitnesszillas? Imorgon smäller det!


Det hela börjar i morgon, så hinner ni skicka era mål och nuvarande tider/mått eller bilder så vore det toppen! Mållinjen är 2:a September, jag tror inte på några quickfix utan nu vi gör det här på riktigt. Sen är delmålen den 2:a juli och 2:a augusti. Varje fredag så kan ni kommentera era framsteg och nya dagens form i Fitnesszillachecken som kommer finnas på bloggen varje fredag. Oj vad Dagens form kommer ändras varje vecka! Och snart är vi där…

Gör er strävan till era mål till en livsstil, gör något varje vecka som gör att ni kommer närmare målet. Som Stina, du kan ju inte springa Lidingöloppet varje vecka. Men du kan springa milen under timmen och försöka bättra det. Eller Milena du kanske gör en armhävning mer varje vecka. Ni andra som vill minska midjemått eller bättra något lägg till/justera något som passar in i livsstilen. Inget radikalt, det ska ju kunna fungera länge, helst hela livet. Jag kommer självfallet publicera all min träning och delvis mat, sen varje fredag så får ni som vill vara med offentligt på bloggen skicka mig era nya tider/mått/framsteg. Jag håller dagbok åt oss, perfekt syssla över sommaren. Jättekul om ni vill skicka bilder på er själva, det är så peppande att se att de finns andra fitnesszillas där ute som kämpar i samma grupp.

Fitnesszilaas so far (offentliga, det finns många anonyma fitnesszillas out there)

Emelie:       Dagens form:          Mål:

Stina:       Dagens form:          Mål: Lidingöloppet under 3 timmar, 75 cm midja, 30 riktiga armhävningar.

Åsa:       Dagens form:          Mål:

Linnea:       Dagens form:          Mål:

Fru K:       Dagens form:          Mål:

Milena:       Dagens form:          Mål: 20 strikta armhavningar, 30 ligga pa rygg sanka och lyfta raka ben (magovning), plankan 2min, prog nr 9 pa elliptical

Jossan:       Dagens form: 79.5 midja, 2 armhävningar, 0 chins och 85 kg marklyft. Mål: 70 cm i midja, 15 strikta armhävningar, 1 chin (100% ökning), 100 kg marklyft.

Elaine: Dagens form: 83.5 i midja, 15 armhävningar, 85 kg marklyft, 2 chins. Mål: 75 cm i midja, 30 strikta armhävningar, 6 chins.

Hanna: Dagens form: 0 armhävningar, väger 65 kg.  Mål: 15 strikta armhävningar, styrketräna + yogaträning 1 gång i veckan, komma i mina gamla tygjeans, väga 61 kg.

/Elaine, är så peppad att hon snart spricker!

Bloggvännerna har ordet

14 svar till “Är ni med Fitnesszillas? Imorgon smäller det!”


  1. Linnea skriver:

    hahahahah…jössus tjejen, jag har mailat dig 😛 men jag vill inte att du visar korten här 😛 jag ska till gymmet i dag och köra lite styrka på olika sätt…mitt mål är att se ut som olga 😉

    • Elaine skriver:

      Tack snälla Linnea, jag är sååå impad och peppad! Är du säker på att du inte vill visa bilderna? Jag tror alla fitnesszillas skulle bli så peppade! Hojta till om du ångrar dig! 😀

  2. Magdalena skriver:

    Jag vill också vara med! Min nuvarande form är 85.1 kg, 2 riktiga armhävningar och 15 minuter joggning. Mina mål är 76 kg (då har jag ett BMI under 25), 10 armhävningar och klara av att jogga 40 minuter i sträck. Nu kör vi, eller hur?

  3. Åsa skriver:

    Vilken adress ska jag maila till?

  4. Dave skriver:

    Lögn! Jossan marklyft 90kg ska det vara, du ville bara att det skulle vara som ditt marklyft 🙂

  5. stina skriver:

    Självklart kommer jag inte springa ett Lidingölopp varje vecka, milen duger bra så här i början! Dagens form: 67 kg, 80 cm midja. Kul att så många hänger på 🙂

  6. Milena skriver:

    Dagens form:
    * Midja: 82cm
    *Armhavningar: 2 (kanske tog i med 20, men oh well….)
    *Ligga pa rygg sanka och lyfta raka ben (magovning): 15
    *Prog. nr pa elliptical: 2
    *Chins: 0, vill klara att gora 1 i alla fall =)
    Sist men inte minst, vill jag kunna komma in i den klanningen jag fick i present som ar ah sa fin men lite tajt i hofterna =) Nu kor vi!!!

Lämna en kommentar